15 lut 2014

Serwis kotłów Buderus, korzyści i oszczędności dla klientów

Kondensacyjny wymiennik ciepła
Kondensacyjny wymiennik ciepła
Współczesne piece potrafią praktycznie całkowicie przekazywać energię termiczna powstałą ze spalania paliwa do naszej instalacji grzewczej. Stało się to możliwe dzięki rozwojowi technologii, która pozwoliła na skonstruowanie nowej generacji wymienników ciepła. Wymienniki zarówno wykonane ze stali kwasoodpornej, jak ten na zdjęciu obok, jak i te odlane ze stopów aluminium, mają jedną cechę wspólną, rozbudowaną powierzchnię na której odbywa się proces wymiany ciepła pomiędzy gazami spalinowymi a wodą grzewczą.  Buderus to koncern z długimi tradycjami a co za tym idzie olbrzymim doświadczeniem  w branży projektowania i produkowania kotłów. Serwis i przeglądy  zawsze przewidziane były przez producentów w procesie eksploatacji urządzeń, jednak wraz z pojawieniem się nowych konstrukcji stały się wręcz koniecznością. Energooszczędne nowoczesne piece kupowane są na całym świecie w związku w prostym faktem, że człowiek nie lubi niepotrzebnie wydawać pieniędzy a zwłaszcza na takie rzeczy jak rachunek za energię.
Markowy dobry kondensacyjny piec grzewczy, a do a do takich zaliczają się urządzenia Buderus to spore koszty inwestycyjne, płacimy więcej przy zakupie tylko po to by bezpiecznie eksploatować nasz piec, wierzymy w jego niezawodność, mamy nadzieję, że nasz zakup bardzo szybko zamortyzuje się ponieważ zaoszczędzimy na rachunkach za gaz. SERWIS to dla producenta oczywistość, nikt projektując zaawansowane technologicznie urządzenie nie śmie przypuszczać, że mieszkaniec domu pod Warszawą pan X-iński jeśli już jednorazowo wydał określoną sumę pieniędzy na zakup nie zamierza ponosić kosztów obsługi eksploatacyjnej swojej kotłowni.
Nie po to kupiłem Buderusa aby wydawać kasę na serwis !
Ten piec z roku na rok pali coraz więcej gazu, a miał byc taki oszczędny !!
Buderus to przecież dobra marka, tak mi się wydawało, pięć lat to prawie nic, to "prawie"  nowy piec a już odmawia mi posłuszeństwa! 
Jeszcze w zeszłym roku działał, przez pięć lat nie było z nim żadnych problemów a tu bach od miesiąca wyświetla jakieś błędy, wyłącza się, same kłopoty, to jakiś bubel i gniot !
Być może będę musiał kupić nowy piec, innej firmy bo ten jest zły, działa mi na nerwy wyrzucę go !
Takie okrzyki wydaje z siebie Pan X-iński, zamawiając po raz pierwszy usługę serwisową.
To ciekawe, niektórzy żałują pieniędzy wydanych na usługę serwisu, zapominają o systematycznej dbałości, zaniedbują  urządzenia, doprowadzają do fatalnego stanu technicznego swoje kotłownie i jednocześnie dziwią się, że kiedyś lepiej działały, nie wyłączały się, zużywały mniej paliwa a dziś cóż, w kotłowni mokro, wycieki tu i tam, niedogrzane pomieszczenia w domu, co kilka dni należy dopuszczać wody i do tego awarie i błędy szczególnie uciążliwe w nocy, gdy nad ranem trzeba schodzić do kotłowni i resetować piec bo w kranie zimna woda a i dom też się wychłodził.
Może samo się naprawi ?
Może lepiej nie ruszać bo będzie jeszcze gorzej ?
Szkoda, że piec nie jest na gwarancji, przyjechałby serwis i wymieniłby kilka części i nasz piec ruszy...........
Takie argumenty, taki sposób myślenia pozbawiony jest jakiegokolwiek sensu, nic samo przecież się nie zrobi a tak naprawdę straty mogą być tylko coraz większe. W przypadku zawilgoceń i zalań nietrudno o poważna awarię, rozregulowany i brudny piec to comiesięczne horrendalnie wysokie rachunki a przecież i nasz trud, niepokój i godziny spędzane w kotłowni też mają swoją cenę.